Penawar Gout: Set Gout Shaklee

Pernahkah anda mengalami sakit sendi yang keterlaluan? Sukar bergerak dan membengkokkan lutut? Susah nak solat? Sendi-sendi seluruh badan terasa sakit? 

Mungkin anda sedang menderita penyakit GOUT.




ARTHRITIS ADALAH PENYAKIT RADANG PADA SENDI atau tisu sendi yang menunjukkan gejala kesakitan, kekerasan pada sendi dan pembengkakan. Terdapat lebih daripada 100 jenis penyakit arthritis.Arthritis yang paling kerap dihidapi ialah osteoartritis yang BERPUNCA DARIPADA PEMUSNAHAN TISU RAWAN PADA SENDI.

Artritis gout lebih kerap dihidapi oleh lelaki dan berpunca daripada pengumpulan asid urik pada sendi. Artritis gout dapat diwarisi dan diturunkan dalam keluarga.

PENYAKIT GOUT IALAH SALAH SATU BENTUK ARTHRITIS yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki.

Gout ialah sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan, dan kehangatan, serta kekakuan pada sendi. Pesakit mungkin juga mengalami demam

Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerakkan. KERADANGAN TISU-TISU DI SEKELILING SENDI juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit, walaupun hanya disentuh dengan lembut; umpamanya, meletakkan selimut pada kawasan yang terjejas.

Gout biasanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama). Bagaimanapun, penyakit ini  juga boleh menjejaskan sendi-sendi yang lain, seperti tumit, kaki, lutut, pergelangan tangan, siku, jari, dan tulang belakang.

Dalam sesetengah kes, gout boleh terjadi pada sendi jari-jari kaki yang tidak dapat bergerak, disebabkan kecederaan dahulu yang mengakibatkan peredaran darah yang buruk.

Pencegahan:

Diet yang disyorkan ialah makanan-makanan peneutral purina , seperti buah-buahan segar (khususnya buah ceri, dan strawberi) dan kebanyakan sayur-sayuran segar, jus saderi tercair, air suling, serta VITAMIN B KOMPLEKS dan VITAMIN C.

ADVANCED JOINT TABLET juga adalah alternatif untuk mereka yang ada masalah sendi.
Mengapakah saya cadangkan Advance Joint Tablet ini?
kerana setiap  tablet mengandungi:

Ekstrak BOSWELLIA
Merupakan AGEN ANTI RADANG SEMULAJADI. Ia juga menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

Ekstrak JAGUNG
Merupakan kompenen penting dalam PEMBINAAN BLOK UTAMA TULANG RAWANG dan bendalir sinovial. Ia juga membekalkan pelincir dan kusyen antara sendi-sendi.

VITAMIN C, Zink, Tembaga dan Mangan
Vitamin C - nutrien penting dalam sintesis kolagen
Zink, Tembaga dan Mangan - co faktor bagi enzim yang membina kolagen dan glikosaminoglikan (komponen tisu penyambung)

JOM TENGOK TESTIMONI SET GOUT 




Jika ada diantara anda yang mengidap sakit-sakit sendi ini supplemen yang cadangkan adalah

1. Alfalfa Complex- Membuang asid urik dalam badan selain memberikan 1001 manfaat kesihatan yang lain
2.Advance Joint Tablet- Memelihara kesihatan tulang rawan dan memudahkan pergerakan.
3. Omegaguard- Minyak ikan ini selain anti inflamasi yang sangat baik untuk kelinciran sendi, ia juga sangat baik untuk mengawal kolesterol dan menjaga kesihatan jantung.
4. Osteomatrix-Menjaga ketumpatan, kekuatan dan kesihatan tulang.

Untuk tempahan "SET SAYANGKAN SENDI ANDA" dan konsultasi percuma,
Hubungi 
Pn.Ani 019-6154956
Pm/Live chat: www.facebook.com/messages/Redcomel
www.redcomelmall.blogspot.com

Mengapa Kita Kena Ambil Supplemen Protien?


    Assalammualaikum dan salam sejahtera. terima kasih kerana sudi berkunjung ke Redcomelmall.blogspot.com. Hari ini saya ingin kongsikan tentang kepentingan protien dalam tubuh badan kita.

    Tahukah anda bahawa protien merupakan  elemen yang di perlukan untuk blok binaan badan ( untuk bina dan pulihkan) supaya badan lebih kuat dan lebih sihat. Selain air, protien adalah bahan yang paling banyak dalam badan kita. Protien juga sangat penting untuk setiap fungsi badan. Setiap sel dalam badan kita mengandungi protien, dari kulit, otot, rambut, kuku, tisu-tisu penghubung ke organ penting seperti jantung, hati dan otak.

PROTIEN UNTUK LANGSING
Saya pasti ramai juga yang mengambil protien semasa proses menurunkan berat badan. Ini kerana diet tinggi protien meningkatkan jisim otot pejal, merangsangkan pembakaran lemak dan mengurangkan penyimpanan lemak baru untuk memastikan tiada kesan yo-yo semasa proses menurunkan berat badan.
ESP~Energizing Soy Protien
PROTIEN UNTUK WANITA
Semasa hamil dan menyusukan bayi, keperluan wanita terhadap protien kerana protien membekalkan nutrien kepada fetus untuk perkembangannya.  Protien juga merupakan komponen yang penting dalam susu ibu, pengambilan protien akan membantu memaksimakan bekalan susu yang seterusnya mengoptimakan pertumbuhan bayi tersayang.

PROTIEN UNTUK WARGA TUA

Walaupun Daging kaya dengan protien tetapi ia juga tinggi dengan lemak dan kolesterol serta mengandungi antibiotik, hormon tumbesaran yang biasa digunakan semasa proses penternakan. Warga tua juga biasanya tidak dapat memperolehi protien yang cukup kerana di usia tua mungkin sukar mengunyah yang disebabkan oleh masalah gigi, tubuh badan yang tidah lagi mampu menyerap dan mencerna dengan baik, hilang selera makan dan komplikasi daripada penggunaan pelbagai ubat-ubatan.

   Serbuk protien yang berkualiti baik seperti ESP adalah cara ideal untuk menambahkan protien ke dalam diet kita. Hubungi saya untuk mendapat satu canister ESP anda hari ini.


24 Sebab Kita Perlu Supplemen. No 22 Pasti Mengejutkan Anda.

Assalamualaikum.

Terima kasih kerana sudi datang ke blog saya dan tak pernah jemu membaca artikel yang saya kongsikan. mengambil supplemen kini merupakan sebahagian daripada rutin kehidupan kita. Tapi tahukan anda mengapa kita PERLU mengambil supplemen makanan tambahan ini?


Saya kongsikan hari ini 24 sebab kenapa kita perlu mengambil  supplemen makanan tambahan yang diambil dari majalah Health Digest.


1.Penghadaman tidak baik/Poor Digestion
Walaupun makanan yang anda ambil adalah baik, namun penghadaman yang tidak efisyen akan menghadkan penyerapan vitamin  ke usus anda. Sebab lain mungkin anda tidak mengunyah secara sempurna dan makan terlalu laju. Ini akan menyebabkan enzim tidak dapat menghadamkan saiz makanan yang besar. Anda yang mempunyai masalah gigi juga  menghadapi keadaan ini, berbanding mereka yang mempunyai set gigi asal yang penuh.

2.Makanan dimasak terlalu lama/Overcooking
Makanan yang dimasak terlalu lama boleh memusnahkan sesetengah vitamin seperti vitamin B, C dan E. Merebus terlalu lama juga merosakkan vitamin larut air  ini dan sesetengah mineral. Mengukus secara perlahan dan sederhana lebih digalakkan.

3.Makanan yang tersimpan lama/Food Storage
Makanan yang tersimpan lama (freezing food) akan mengurangkan kandungan vitamin dan mineral dalam makanan tersebut. Contohnya vitamin E. Makanan yang bersumberkan vitamin E seperti roti, minyak adalah makanan proses yang mengurangkan vitamin E atau menghilangkannya secara total, yang mana jangka hayat penggunaannya lama tetapi kandungan nutriennya sangat kurang.

4.Tanah yang kurang subur/Crop Nutrient Losses
Tumbuhan seperti sayur-sayuran ditanam di tanah yang kurang subur. Tanah yang ditanam secara intensif akan mengurangkan kesuburannya. Satu kajian yang dilakukan mendapati 68% kesuburan tanah hilang dalam masa empat tahun.

5.Tekanan/Stress
Tekanan emosi dan fizikal akan meningkatkan keperluan badan terhadap vitamin B2, B5, B6 dan C dan lain-lain. Jika vitamin-vitamin ini tidak mencukupi, lama kelamaan badan anda akan menghidapi penyakit-penyakit degenaratif yang  disebabkan oleh tekanan stress itu tadi.

6.Alahan makanan tertentu/Food Allergies
Anda yang alah kepada sesetengah makanan, mungkin akan mengalami kekurangan nutrisi dari makanan yang anda alah tersebut. Ini kerana mengikut kajian, tubuh badan memerlukan lebih dari 40 jenis zat makanan.

7.Sakit dan kemalangan/Accidents and illnesses
Jika anda sakit, menjalani pembedahan atau mengalami kemalangan, keperluan kepada sesetengah vitamin seperti zink, vitamin E, protin dan  kalsium meningkat untuk proses penyembuhan. Jadi mengambil vitamin dan mineral ini secara tambahan adalah amat perlu.

8.Remaja/Teenagers
Jika anda sedang meningkat remaja atau pelajar, terutama kepada remaja perempuan, keperluan kepada vitamin dan mineral semasa proses pembesaran fizikal, emosi dan biokemikal adalah amat tinggi. Satu data dari kajian yang dijalankan mendapati 30-50 peratus remaja berusia 12 ke 16 tahun mendapat kurang dari dua pertiga pengambilan vitamin dari yang dicadangkan (USRDA).

9.Wanita mangandung/Pregnant Women
Wanita mengandung memerlukan vitamin dan mineral lebih tinggi dari keperluan orang dewasa untuk pembesaran janin yang sihat dan juga ibu yang sihat. Nutrisi yang meningkat semasa mengandung adalah seperti kumpulan vitamin B, terutama B1, B2, B5, B6, acid folik, B12, dan mineral seperti kalsium, iron, magnesium, zink dan banyak lagi. Satu kajian yang dijalankan di USA, mendapati 80% wanita mengandung mendapat kurang dari dua pertiga pengambilan nutrisi dari yang dicadangkan oleh USRDA.

10.Makanan tinggi karbohidrat/Convenience foods
Diet yang tinggi karbohidrat seperti nasi putih, tepung, gula putih, memerlukan permintaan yang tinggi terhadap vitamin terutamanya dalam kumpulan B untuk proses karbohidrat tersebut. Kekurangan nutrien ini akan menyebabkan tubuh badan menjadi lemah dan mengantuk.

11.Pengambilan antibiotik/Antibiotics
Pengambilan antibiotik yang kerap, walaupun untuk melawan bakteria dan jangkitan, tetapi juga membunuh bakteria baik di dalam usus. Kekurangan bakteria baik ini akan menyebabkan masalah penghadaman dan pembuangan. Penambahan makanan tambahan vitamin dan mineral adalah sangat perlu.

12.Diet yang tidak seimbang/Fad Diets
Diet yang tidak seimbang akan mengurangkan vitamin dan mineral secara serius. Bahkan makanan yang kurang lemak jika diambil keterlaluan akan mengurangkan vitamin A, D dan E. Ini terutama mereka yang vegetarian amat perlu menambah nutrient yang mereka tidak dapat dari daging dan sumber haiwan.

13.Makan sedikit/Light Eaters
Sesetengah orang makan amat sedikit, walaupun bukan matlamat mengurangkan berat badan. Satu kajian pemakanan di US didapati purata wanita mengambil kurang dari 756 kalori sehari, di mana pada tahap ini akan menyebabkan mereka kurang tiamin, kalsium dan zat besi.

14.Orang-orang tua(Warga emas)/The elderly
Peningkatan umur berkait dengan berkurangnya pengambilan vitamin dan mineral yang terdapat dalam makanan. Ini mungkin disebabkan oleh hilangnya selera, lemahnya sistem penghadaman, menghadapi penyakit-penyakit tertentu bahkan sistem penghasilan sel tubuh menjadi lambat.

15.Pengamal pil perancang/Oral Contraceptives
Jika anda salah seorang yang mengamalkan pil perancang, anda perlu mengambil tambahan vitamin dan mineral kerana pil – pil tersebut boleh mengurangkan penyerapan folik asid dan meningkatkan keperluan vitamin B6, C, zink dan riboflavin.

16.Pengambilan julap/Laxatives
Pengambilan julap yang berlebihan terutama dari jenis jamu, akan mengurangkan penyerapan vitamin dan mineral daripada makanan kerana kadar transit makanan yang singkat. Julap yang kuat ini mungkin akan menghilangkan dengan banyak mineral seperti potassium, sodium dan magnesium.

17.Senggugut/PMT Sindrom
Kajian menunjukkan 80 peratus wanita yang mengalami PMT atau sengugut akan mengalami masalah dari simtom seperti sakit kepala, cepat marah, kembung , kesakitan payu dara, kelesuan dan tekanan yang boleh mendapat manafaat dari tambahan vitamin dan mineral.

18.Kurang mendapat cahaya matahari/Lact of Sunlight
Maksimum pengambilan vitamin D sehari ialah 400 I.U. Jika anda bekerja sif atau kurang terdedah dengan matahari, anda akan mengalami kekurangan vitamin D, yang mana vitamin ini sangat diperlukan untuk penyerapan kalsium, yang tanpanya akan menyebabkan osteoporosis dan ricket. Bahkan anda pelu menambah vitamin D kerana cahaya matahari dah tercemar oleh berbagai keadaan dan suasana sekarang.

19.Keperluan biologi individu/Bio-individuality
Keperluan biologi individu adalah berbeza, terutama kepada yang menggunakan kekuatan fizikal seperti atelit, buruh dan bergantung juga kepada berat dan bentuk fizikal seseorang. Peningkatan dalam pengambilan protin memerlukan kuantiti vitamin B yang berkait dengan keperluan kalori seseorang.

20.Kekurangan simpanan tubuh/Low Body Reserves
Walaupun badan kita boleh menyimpan sesetengah vitamin, tetapi kajian mendapati sesetengah vitamin seperti A dan E merosot yang boleh dikategorikan berisiko tinggi terhadap masalah kesihatan.

21.Ahli sukan/Athletes
Ahli sukan  memerlukan jumlah vitamin dan mineral yang lebih banyak berbanding orang biasa. Kajian terhadap ahli sukan olimpik Australia dan pemain bola Grade-A, menunjukkan kekurangan jumlah vitamin dan mineral tertentu berkurangan dengan banyak.

22.Kesukaan kepada kopi, teh dan makanan pedas/Hot Coffee, tea and spices
Tabiat suka kepada  minuman panas, kopi, teh dan makanan pedas, boleh menyebabkan inflamasi kepada usus, yang menyebabkan usus menjadi lemah dan mengurangkan penyerapan vitamin dan mineral.

23.Merokok/Smoking
Seperti yang telah diketahui umum, merokok menyebabkan pelbagai masalah kesihatan. Keperluan terutamanya vitamin C adalah 30 peratus meningkat lebih dari orang yang tidak merokok dan juga lain-lain vitamin antioksida.

24.Minuman Keras/Alcohol
Mengambil minuman keras terlalu banyak telah diketahui akan merosakkan hati dan buah pinggang, yang mana penting untuk penghadaman dan metabolik. Alkohol memberi kesan kepada keupayaan dan penyerapan nutrien dan meningkatkan keperluan badan untuk hampir kesemua jenis vitamin dan mineral.

Cara Atasi Keguguran Rambut Kronik

“Rambut saya banyak gugurlah lepas bersalin,” Zura mengadu kepada rakannya, Aini.

  Masalah rambut gugur di kalangan wanita bukan satu perkara aneh.lebih -lebih lagi selepas bersalin. Kata orang tua apabila anak mula pandai buat ‘buih', rambut si ibu akan banyak gugur. Mungkin itu sekadar mitos kerana terdapat faktor tertentu kenapa masalah kerap berlaku kepada ibu-ibu yang baru melahirkan bayi. Jika dulu rambut panjang mengurai dan mudah disikat tetapi kini menjadi semakin nipis dan kusut akibat rambut yang banyak gugur. 


BELIAU JUGA MENGALAMI MASALAH RAMBUT GUGUR YANG KRONIK. CUBA TONTON VIDEO INI.    
 
  Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.


9 Perkara Perlu Mama Tahu :

1. Keguguran rambut selepas bersalin berlaku kepada hampir semua wanita. Ibu baharu bersalin boleh hilang antara 50-100 urat rambut setiap hari.

2. Anda harus faham, hormon (dalam darah) yang berubah setelah bayi dilahirkan menyebabkan keguguran rambut.

3 .Walaupun rambut banyak gugur di awal kelahiran, tidak perlu panik kerana anda tidak akan menjadi botak, hihi. :-)  Sebaliknya ia akan kembali normal sebaik bayi menyambut ulang tahun pertama.

4. Biasanya, lebih kurang 85 ke 95 peratus rambut lima hingga 15 peratus berada dalam peringkat berehat.

5. Selepas peringkat berehat, rambut akan gugur. Biasanya ketika anda menyikat atau bersyampu rambut. Ia akan diganti dengan rambut baharu. Purata keguguran rambut bagi wanita adalah lebih kurang 100 helai sehari.

6. Ketika hamil, peningkatan tahap estrogen melambatkan peringkat pertumbuhan. Hanya sedikit sahaja rambut berada dalam keadaan berehat dan sedikit sahaja yang gugur setiap hari.

7. Selepas bersalin, tahap estrogen menurun dan semakin banyak folikel rambut masuk peringkat berehat. Ini bermakna lebih banyak rambut akan gugur ketika mandi atau bersikat.

8. Keguguran luar biasa akan berkurangan dan rambut akan kembali seperti sebelum pra mengandung. Ini mengambil masa di antara 6 ke 12 bulan selepas bersalin.

9. Biasanya wanita yang berambut panjang lebih perasan masalah ini berlaku kepada mereka.

Apa yang perlu di lakukan?

1.Mama tidak boleh menghentikan makanan yang berkhasiat dan kaya dengan protein dan zat besi selain daripada vitamin l anda.

2.Elakkan membuat rawatan rambut menggunakan bahan kimia seperti mengeriting, mewarna, melurus sehingga rambut kembali normal.

3.Penggunaan wig harus dihindarkan kerana ia membuatkan kulit kepala tidak dapat bernafas dengan baik serta merosakkan folikel rambut.

4.Berjumpa doktor sekiranya keguguran rambut sangat serius terutama jika terdapat gejala lain kerana ia mungkin petanda penyakit postpartum thyroiditis.




Mama juga boleh mengambil vitamin-vitamin/supplemen daripada Shaklee yang saya cadangkan di bawah.

Vitamin Mencegah Keguguran Rambut

1.Vitalea
2.Vitamin B Complex
3.Vitamin C
4.ZINK COMPLEX
5.ESP 
6.Collagen powder Shaklee

7.Syampoo Prosantee Juga sangat baik untuk mengurangkan rambut gugur. :-)

Rambut juga memerlukan nutrisi yang cukup untuk kekal sihat dan cantik sama juga seperti kulit dan sistem badan kita. Apa kata kita mulakan pengambilan vitamin Shaklee hari ini supaya kita kekal sihat, cantik dan cergas



Untuk membuat tempahan/menjadi ahli Shaklee dan mengetahui dengan lebih lanjut , anda boleh hubungi :
KHAIRANI BAHAUDIN ID 866293
PM ke : www.facebook.com/messages/Redcomel
Call/Sms/WhatApp : Pn Ani 019-6154956
www.redcomelmall.blogspot.com

Pantang Dengan Shaklee

Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.


Pantang Dengan Shaklee


<iframe src="//player.vimeo.com/video/115733278?title=0&byline=0&portrait=0" width="500" height="281" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe> <p><a href="https://vimeo.com/115733278">Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakitj Sembelit</a> from <a href="https://vimeo.com/ireachhd">iReach HD</a> on <a href="https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

IBU INI TELAH AMBIL SET PANTANG SHAKLEE, DAN TANGGUNGLAH SENDIRI AKIBATNYA




Pernah dengar Set Berpantang Shaklee?
Bagus sangat ke?

     Sebelum baca lebih lanjut, tonton dulu video ini. Ibu ini telahpun mengambil Set Berpantang Shaklee. Ternyata, ia telah mengubah persepsi beliau terhadap pengalaman berpantang.

Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sbb Seksa Pantang. Apa Yg Buat Dia Berubah? from iReach HD on Vimeo.

 AKIBATNYA?
 Ternyata ibu ini lebih sihat, lebih cergas dengan set berpantang Shaklee.

Jadi ibu bukan mudah bukan, tapi no wonder, ganjaran syurga untuk ibu-ibu pastinya

    Pengalaman berpantang berbeza bagi setiap orang. Namun semua orang punya hala tuju yang satu, mahu kembali sihat, cergas dan bertenaga. Saya mempunyai 5 orang cahayamata. Dan setiap kali saya melahirkan, pengalaman berpantang saya berbeza-beza. Tetapi memang ternyata berpantang dengan mengambil supplemen saya rasa lebih cergas berbanding ketika saya  tidak mengambil supplemen. 

    Adakah ini cara ibu moden berpantang? Sekadar supplemen tak perlu jamu bagai? Itu pilihan masing-masing. Saya menggalakkan ibu yang berpantang agar mengekalkan berurut, memakai stokin, berehat, jangan berjalan-jalan banyak sepanjang tempoh berpantang. Amalan turun temurun ini menjaga kesejahteraan kita sebagai wanita. Supplemen sekadar makanan tambahan yang menyokong proses penyembuhan dalaman, tetapi ibu-ibu masih kena ingat kita bukan Wonderwoman. Jadi janganlah mengangkat barang-barang berat ketika berpantang, bermain air sejuk, dan cubalah mengikuti program berpantang yang telah ditetapkan oleh ibu atau ibu mertua ataupun lady confinement  sebaik mungkin ya. Supplemen boleh di ambil bersama jamu tetapi perlu dijarakkan masa pengambilannya. Sebaik-baiknya jamu di ambil selepas 2 atau 3 minggu berpantang selepas ibu memastikan anak ibu tidak mengalami jaundice.

5 orang  jantung hati saya

Apa objektif yang mahu kita capai semasa berpantang?

Macam saya yang telah pun 5 kali berpantang, ini antara key points yang saya mahu kongsikan dengan ibu-ibu:

1. Luka cepat sembuh
2. Tidak menderita sembelit
3. Anak tidak kena Jaundice
4. Susu meriah
5. Cergas bertenaga
6. Jangan sampai demam/jatuh sakit ketika berpantang
7. Kestabilan Emosi
8. Rehat yang cukup

Set Berpantang Shaklee sesuai untuk semua. Samaada bersalin normal atau Ceaser, ianya boleh diambil seawal hari pertama sesudah ibu selamat melahirkan.



APA YANG TERDAPAT DALAM SET BERPANTANG SHAKLEE ?

VITA-LEA @ MULTIVITAMIN WITH IRON FORMULA
Multivitamin lengkap dengan 12 vitamin dan 7 mineral yang diperlukan oleh tubuh badan seharian. Dalam masa berpantang ini, kadang-kala kita tidak akan segala vitamin yang diperlukan tubuh kerana berpantang makan. Uniknya Vita-lea Shaklee ini diformulasi dengan iron yang sangat diperlukan tubuh selepas bersalin kerana ibu-ibu akan kehilangan darah yang banyak.

B-COMPLEX
Bertindak sebagai anti stress, mengelakkan kemurungan (meroyan) dan menstabilkan hormon.

VITAMIN C
Sangat penting untuk menyembuhkan luka, pembentukan kolagen dan memperbaiki tisu-tisu yang rosak dan luka ketika bersalin.

ZINC COMPLEX
Membantu mempercepatkan penyembuhan luka terutama luka dalaman (rahim). Mengurangkan masalah keguguran rambut yang sinonim pada ibu-ibu selepas bersalin.


OSTEMATRIX (gabungan Kalsium/Magnesium/Vit D dan lain-lain)
Untuk mengurangkan kelesuan. Gabungan B Complex dan Ostematrix  sangat baik untuk membuat nyenyak tidur dan memberikan rasa tenang, mengurangkan stress. Ostematrix juga berfungsi melawaskan pembuangan air besar.

Supplemen tambahan lain yang boleh diambil ialah GLA COMPLEX dan Soy Protein Isolate Powder (ESP). Kedua-dua ini boleh membantu menguatkan tubuh badan ibu, menstabilkan hormon yang sangat penting untuk mengelakkan ibu meroyan, memberi tenaga dan melancarkan penyusuan susu ibu.

Supplemen ini boleh diambil seawal hari pertama kelahiran dan tidak perlu menunggu sekurang-kurangnya seminggu seperti pengambilan jamu kerana jamu boleh meningkatkan risiko jaundice kepada baby.

Hubungi Pn. Ani untuk Set Pantang Anda.
019-6154956
www.facebook.com/messages/Redcomel
www.redcomelmall.blogspot.com


Anda mungkin sukakan artikel ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...