Vitamin C Shaklee Memanjangkan Umur?

     Huh, terlampau sungguh tajuk ini. Sesungguhnya ajal dan maut di tangan Allah. Tapi kita kenalah jaga jasad yang di pinjamkan kepada  kita supaya sihat, kan?

      Semasa "browsing" di internet saya jumpa satu fakta ni. Benarkah Vitamin C Shaklee memanjang umur. Betul ke? Pandai aje Redcomel ni kata makan vitamin C ni panjangkan umur. Hihi. Bukan saya yang katala. Pada tahun 1992 satu  kajian telah dijalankan  oleh University of California Los Angeles, dan mereka  mendapati bahawa 800 mg vitamin C tambahan setiap hari meningkatkan  jangka hayat manusia purata selama enam tahun.( Sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi 500 mg vitamin C dan sebiji vitamin sama khasiatnya dengan 7 biji buah oren.)   Kiwi dan strawberi mengandungi hampir dua kali lebih banyak vitamin C seperti buah oren. Vitamin C tidak boleh dihasilkan secara semula jadi oleh tubuh manusia, walaupun ia adalah pada haiwan lain seperti kucing dan anjing. Macam manusia,tikus guinea tidak menghasilkan vitamin C semula jadi, itulah sebabnya mereka telah digunakan untuk mengkaji kesan vitamin C pada manusia. Vitamin C juga dikenali dengan nama asid askorbik, yang diterjemahkan kepada "tiada skurvi." Kegunaan yang asal Vitamin C  adalah untuk merawat dan mencegah skurvi, penyakit yang menyebabkan pendarahan gusi, sakit sendi, gigi longgar, mereput daging dan bintik-bintik merah pada kulit.



 Vitamin C Shaklee, siapa yang tak tahu khasiatnya? Ianya membantu:

1. Menyokong Sistem Imun yang kuat untuk tubuh badan kita

2. Mereka yang mengambil supplemen Vitamin C Shaklee setiap hari mengurangkan risiko kanser dan penyakit jantung.

3. Vitamin C Shaklee melindungi sel DNA daripada kerosakan radikal bebas.

4. Vitamin C  Shaklee melindungi sperma lelaki daripada rosak akibat radikal bebas. Bagi pasangan yang cuba mendapatkan anak, pastikan anda menggandakan pengambilan Vitamin C setiap hari lebih-lebih lagi jika suami seorang perokok, golongan perokok kehilangan 100mg vitamin C setiap hari. Bagus untuk perokok juga Vitamin C chewable ini, setiap kunyahan boleh menggantikan 100mg Vitamin C yang hilang.

5. Vitamin C Shaklee berperanan besar dalam penghasilan kolagen. Mahu kulit cantik dan sihat? Vitamin C yang perlu anda ambil. ^_^

6. Vitamin C
Shaklee   adalah antioksidan yang diperlukan oleh sekurang- kurangnya 300 fungsi metabolik dalam badan, termasuklah penggantian dan pertumbuhan tisu, gusi yang sihat. Vitamin ini juga berfungsi mengeluarkan hormon anti stress dan interferon, sejenis protien sistem imuniti yang penting. Vitamin C sangat penting untuk membina imuniti yang kuat.

7.Tahukah anda racun labah- labah hitam yang berbisa dapat di tawarkan dengan dos vitamin C yang sangat tinggi? ^_^

8. Vitamin C
Shaklee melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat.

9. Di Perancis, Vitamin C yang diperkaya dengan Bioflavonoids digunakan secara meluas untuk merawat Sakit Puan. Kandungan Flavone mampu menggantikan hormon yang dapat memulihkan masalah period tidak teratur. Ia juga di katakan dapat mencegah keguguran di kalangan ibu mengandung.(*sumber Nutrion Almanac)


Khasiat Vitamin C Shaklee
VITAMIN C SHAKLEE

 
 KLIK SINI UNTUK ORDER VITAMIN C ANDA

0 comments:

Post a Comment