Cara Menurunkan Kadar Kolesterol

      Setiap hari kita mempunyai pilihan berbagai jenis makanan. Namun, apakah makanan yang anda ambil termasuk dalam makanan sihat? Salah satu pertimbangan memilih makanan adalah kandungan kolesterol di dalam makanan yang harus seimbangan dengan keperluan tubuh. Kolesterol jahat (LDL) dalam tubuh dapat menyebabkan berbagai penyakit.

     Jumlah kolesterol tinggi tidak hanya dialami oleh orang yang bertubuh gemuk, orang yang kurus juga memiliki kadar kolesterol tinggi dalam tubuhnya. Penyakit kolesterol tidak hanya dapat menyerang orangtua, tapi juga yang masih muda. Biasanya penyakit ini menyerang orang yang mempunyai gaya makan dan gaya hidup yang tidak sihat seperti suka makan makanan segera, merokok, tidak bersenam dan makan secara berlebihan. 

Berikut ini berbagai makanan yang dapat menjaga, bahkan menurunkan kadar kolesterol, dalam tubuh badan kita:

Kacang-kacangan.  almond dan kacang-kacangan lainnya dapat mengurangi kolesterol darah. Penelitian telah menunjukkan bahawa memakan kekacangan setiap hari dapat menurunkan kolesterol  sebanyak 27 persen.
Menurut lembaga pengawasan obat dan makanan AS (FDA), memakan sekitar segenggam (42,5 gram) kacang almond, hazelnut, kacang tanah, pecan,  kacang pistachio dan walnut, dapat mengurangi risiko penyakit jantung. Kandungan lemak Omega-3 dan antioksidan pada kacang-kacangan bekerja untuk merehabilitasi kerosakan arteri yang disebabkan oleh lemak jahat.

Teh hijau. Penelitian di Jepang menemukan bahwa theanine pada teh hijau bermanfaat meningkatkan kolesterol baik dan mencegah pembentukan kolesterol jahat. Anda harus meminum minimal empat cawan teh hijau bebas gula setiap hari untuk mendapatkan manfaatnya.

Tomato Minum dua gelas jus tomato sehari menurunkan kolesterol jahat dari tubuh.

Buah Anggur. Buah anggur merah meningkatkan kolesterol baik. Dianjurkan untuk minum dua gelas jus anggur setiap hari.

Ikan dan minyak ikan. Sebuah kajian dari Universiti Sains dan Teknologi Norwegia menemukan bahawa orang dengan diabetes jenis 2 yang mengambil dos tinggi minyak ikan selama sembilan minggu menurunkan kepekatan kolesterol dalam tubuh mereka.

Buah delima. Sebuah studi oleh National Academy of Sciences (AS) menunjukkan bahwa jus buah delima mengurangi penumpukan plak kolesterol dan meningkatkan produksi oksida nitrat yang membantu mengurangkan plak arteri.

Adakah Supplemen Shaklee yang membantu menurunkan kadar kolesterol didalam badan? 

Ada. Supplemen ini bukan sahaja menurunkan kadar kolesterol di dalam badan, ia juga menjadikan tubuh badan lebih sihat dan cergas, dan dengan mengamalkannya akan mengembalikan semula kecergasan anda.

Vivix-Menghalang penuaan , menjaga kesihatan jantung, meningkatkan tenaga pada tahap selular 

Coenzyme Q10 -CoQ10 iaitu bahan yang didapati secara semulajadi dalam tubuh bagi membantu menukarkan makanan kepada tenaga. Menurunkan kadar gula di dalam darah.Ia mengembalikan paras normal kolesterol di dalam badan.
Lecithin-Mengandungi Choline dan Isotol untuk metabolisme lemak 
Omegaguard-Menurunkan lemak jahat, dan meningkatkan lemak baik dalam badan 
Garlic-Antibiotik semulajadi, menurunkan kadar kolesterol di dalam badan 
Vitamin C Sustained Released-Meningkatkan sistem imuniti tubuh, Menurunkan LDL, Meningkatkan HDL didalam badan kita. 
GLA COMPLEX-Menurunkan LDL di dalam badan


Amat di syorkan untuk anda mengambil supplemen sebagai langkah memperbaiki tahap kesihatan dengan cara yang selamat dan semulajadi . Tubuh badan yang sihat merupakan aset kita yang paling berharga.



Untuk membuat tempahan dan mengetahui dengan lebih lanjut , anda boleh hubungi :
✉ PM ke : www.facebook.com/messages/Redcomel
☎ Call/Sms/WhatApp : 019-6154956
www.redcomelmall.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment