Mengapa Kita Kena Ambil Supplemen Protien?


    Assalammualaikum dan salam sejahtera. terima kasih kerana sudi berkunjung ke Redcomelmall.blogspot.com. Hari ini saya ingin kongsikan tentang kepentingan protien dalam tubuh badan kita.

    Tahukah anda bahawa protien merupakan  elemen yang di perlukan untuk blok binaan badan ( untuk bina dan pulihkan) supaya badan lebih kuat dan lebih sihat. Selain air, protien adalah bahan yang paling banyak dalam badan kita. Protien juga sangat penting untuk setiap fungsi badan. Setiap sel dalam badan kita mengandungi protien, dari kulit, otot, rambut, kuku, tisu-tisu penghubung ke organ penting seperti jantung, hati dan otak.

PROTIEN UNTUK LANGSING
Saya pasti ramai juga yang mengambil protien semasa proses menurunkan berat badan. Ini kerana diet tinggi protien meningkatkan jisim otot pejal, merangsangkan pembakaran lemak dan mengurangkan penyimpanan lemak baru untuk memastikan tiada kesan yo-yo semasa proses menurunkan berat badan.
ESP~Energizing Soy Protien
PROTIEN UNTUK WANITA
Semasa hamil dan menyusukan bayi, keperluan wanita terhadap protien kerana protien membekalkan nutrien kepada fetus untuk perkembangannya.  Protien juga merupakan komponen yang penting dalam susu ibu, pengambilan protien akan membantu memaksimakan bekalan susu yang seterusnya mengoptimakan pertumbuhan bayi tersayang.

PROTIEN UNTUK WARGA TUA

Walaupun Daging kaya dengan protien tetapi ia juga tinggi dengan lemak dan kolesterol serta mengandungi antibiotik, hormon tumbesaran yang biasa digunakan semasa proses penternakan. Warga tua juga biasanya tidak dapat memperolehi protien yang cukup kerana di usia tua mungkin sukar mengunyah yang disebabkan oleh masalah gigi, tubuh badan yang tidah lagi mampu menyerap dan mencerna dengan baik, hilang selera makan dan komplikasi daripada penggunaan pelbagai ubat-ubatan.

   Serbuk protien yang berkualiti baik seperti ESP adalah cara ideal untuk menambahkan protien ke dalam diet kita. Hubungi saya untuk mendapat satu canister ESP anda hari ini.


0 comments:

Post a Comment