Pemakanan Tambahan

Semua orang tahu pemakanan atau diet yang baik pasti memberikan kita tubuh badan yang sihat. Betul tak? Saya pasti ramai yang bersetuju dengan saya.

Di sini saya nak berkongsi sedikit faedah yang kita boleh dapat daripada pemakanan tambahan.

MANFAAT DARIPADA PEMAKANAN TAMBAHAN.
Menigkatkan sistem imun
Meningkatkan sistem pertahanan anti oksidan
Mengurangkan risiko serangan jantung, stroke dan kanser
Mengurangkan risiko arthiritis, muscular degenaration (penyakit mata) dan katarak
mengurangkan risiko asthma dan hayfever
Mengurangkan risiko alzheimer dementia, penyakit parkinson, dan lain-lain penyakit degeneratif kronik.

Tahukah anda bahawa badan kita di cipta dengan sistem pertahanan anti oksidan yang sangat rumit dan canngih untuk melindungi diri kita daripada kerosakan tubuh badan kesan daripada tekanan oksidatif. Itu sebabnya generasi melinum ramai yang menghidap penyakit berbahaya akibat toksin daripada alam sekitar, tekanan hidup, pemakanan yang teruk dan tak seimbang. Almaklumlah, sekarang banyak fast food, kita tak tahu apa pengawet yang ada dalam makanan-makanan segera ni. Sungguhpun kalau kita banyak makan buah-buahan dan sayur-sayuran, tahukah kita berapa banyak nutrien yang kita perlukan untuk badan kita? Berapa kilo buah-buahan dan sayur-sayuran pula yang kita kena makan sehari? Emmm..

Makan makanan yang sihat its a very good start. Kalau anda dah pun mula ambil supplemen yang lengkap pada usia muda, saya ucapkan Tahniah! Ini kerana tiada jalan untuk mendapatkan nutrien pada tahap optimum hanya melalui diet sahaja. Kita mesti menambah diet kita untuk perlindungan kesihatan yang baik.
Kita kena faham bahawa tekanan oksidatif punca sebenar banyak penyakit utama degeneratif kronik, dan bermula daripada hari anda baca artikel ini, sila mulakan hidup sihat anda, saya jamin pasti berbaloi

0 comments:

Post a Comment