KHASIAT GARLIC SHAKLEE; ANTIBIOTIK SEMULAJADI

  •       Bawang putih bukan sahaja enak menjadi bahan asas dalam masakan tetapi ia merupakan satu-satunya antibiotik  semulajadi yang dapat membunuh bakteria. Pada masa yang sama, bawang putih dapat melindungi tubuh daripada racun yang menyebabkan jangkitan.

  •       Pengambilan bawang putih segar ketika hamil dapat mengurangkan risiko pra-eklampsia iaitu kenaikan tekanan darah dan kadar protein dalam urin. Kajian menunjukkan bawang putih mampu meningkatkan berat badan bayi yang kecil. Ibu yang mempunyai anak yang tidak cukup bulan boleh mengambil bawang putih sebagai makanan tambahan sebagai ikhtiar agar anak mendapat khasiat bawang putih melalui susu ibu.

  •       Selain dari itu, bawang putih juga menjadi satu cara untuk menyembuhkan ibu menyusu yang terkena selsema.  Caranya, ibu cuma perlu makan bawang putih. Melalui cara ini, ibu tidak perlu mengambil antibiotik yang boleh  mengalir kepada bayi melalui susu ibu.

  •      Bawang putih yang mengandungi antibakteria ini  juga membantu mengurangkan kolesterol dan lemak jahat.. Minyak atau jus bawang putih mempunyai kualiti sama untuk membantu mengurangkan lemak. Bahan berkenaan juga berfungsi membersihkan badan dari dalam agar bebas toksin.

Jika susah hendak makan bawang putih yang mentah, saya perkenalkan kapsul Garlic keluaran Shaklee. 
Garlic Shaklee
Kajian makmal menunjukkan yang Allicin, sebatian yang terdapat di dalam bawang putih, mempunyai pelbagai manfaat termasuk dalam memberi sokongan untuk mengekalkan tahap kesihatan mikro organisma lain dalam:

Memelihara tahap kesihatan mikro organisma penting.*
Formulasi Shaklee yang unik.*
Menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary.*

Bawang putih juga di percayai mampu melawan bakteria dan semua jenis jangkitan pada:
      - Kerongkong & Telinga 
      - Perut memulas 
      - Cirit-birit 
      - Bronkitis
      - Luka-luka (infected wounds)
      - Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, 
        sistem air kencing


2 comments:

  1. bawang putih memang bagus..tapi klu nak amalkan makan mentah2 atau bykkn dlm masakkan mmg x lah..pada yg nak khasiat bawang putih tp xleh telan mentah2..boleh try supplement Garlic Complex. Ayah sy mkn hampir sebulan..tekanan drah tinggi turun 125 drpd 170. Sebelum ni hari2 telan ubat hospital. Skrg selang 2 hari bru amik. Semoga dpt mmbantu :)

    Mari la singgah di blog saya dan baca pos khasiat dan manfaat bawang putih hasil dari tulisan saya ini.

    Semoga ianya bermanfaat kepada semua ye :-D

    ReplyDelete