Keperluan Vitamin untuk Ibu Mengandung

SELALUKAH IBU MENGALAMI  KEKEJANGAN KAKI SEMASA HAMIL?
HB rendah?
PENAT DAN LETIH?
SELALU DEMAM?
TAK LARAT?
MABUK YANG KETERLALUAN?

Pastikan ibu ambil vitamin yang cukup agar simptom-simptom diatas ini boleh diatasi sepanjang kehamilan.

Ibu yang hamil wajib jaga kesejahteraan diri sepanjang kehamilan demi kesihatan diri dan si manja yang di kandung. Kerana HB yang rendah dan ketidakcukupan nutrisi boleh menjejaskan kandungan.


 Cuba tonton  Video ini dan tengok bagaimana Masalah Anemia yang ibu alami dapat di atasi

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.


Adakalanya ibu-ibu berdepan dengan situasi begini? " Eh, jangan makan vitamin, nanti baby dalam perut besar,susah nak teran keluar" Jangan sesekali kita ada pandangan sebegini ya, ia amatlah kolot dan ketinggalan zaman.

Dr Hamid Arshat, seorang Pakar Sakit Puan, membuat penegasan tentang betapa pentingnya pengambilan vitamin - vitamin semasa mengandung dan membuat status ini di wall FB pagesnya.

"Ramai wanita yg salah anggap multivitamin saperti obimin atau lain jenama yg diberikan waktu hamil menyebabkan saiz bayi besar waktu lahir. Pil vitamin ini penting utk kesihatan ibu dan utk bina darah utk cegah kurang darah waktu bersalin. Pil-pil kalsium utk bina tulang, folic utk keperluan semua sel-sel baru utk janin dan fish oil sebagai sumber omega3 dan DHA utk sel2 otak bayi utk jadi anak pintar. Setelah bersalin TERUSKAN makan supplemen2 tersebut utk cepat pulih rahim dan kekuatan badan serta utk susu ibu yg bekualiti. Saya cadangkan pil-pil tersebut patut dimakan terus menerus hingga akhir hayat seseorang wanita."

Jadi saya mahu kongsikan Vitamin yang diperlukan oleh ibu mengandung.




[Set J1] Vitamin Ibu Mengandung 1st Trisemester

Vitalea – Multivitamin terbaik dengan formula zat besi. Membantu dalam pembentukkan sel-sel darah merah. Jika ibu mengambil vitalea, obimin tidak perlu di ambil lagi.

B Complex – Mengandungi 8 kumpulan vitamin B termasuk asid folic. Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.

Vitamin C – Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Ostematrix/Kalsium – keperluan ibu mengandung adalah 1000mg – 1300mg kalsium sehari untuk pembentukkan tulang dan gigi bayi yang sihat. Pengambilan kalsium juga membantu mengurangkan sakit belakang ,kebas-kebas dan kekejangan kaki yang lazimnya dialami oleh ibu mengandung.

ESP- Energizing Soy Protien untuk membekalkan protien yang cukup, untuk memastikan pertumbuhan bayi yang sihat.

[Set J2] Vitamin Ibu Mengandung 2nd Trisemester

Vitalea

B Complex

Vitamin C

Ostematrix / Kalsium

ESP 

OmegaGuard - merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA. Omega diperlukan untuk menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang hanya diperolehi melalui pemakanan.

Makanlah vitamin wahai bakal ibu, kerana dirimu dan anak yang di kandung begitu berharga. :-)


 Salam sayang;

Khairani Bahaudin
Shaklee Id 866293
019-6154956

    BELI SET KEHAMILAN SHAKLEE
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5f646a5880274ae390d1b52e4f372e5d
 

0 comments:

Post a Comment