UNTUK PENYUSUAN IBU: MILK BOOSTER



Saya pasti ibu-ibu biasa dengar terma milk-booster atau ‘penggalak susu’? Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, rata-rata ibu memang ada mengamalkan makanan yang bersifat penggalak susu supaya penyusuan susu ibu sentiasa lancar.

Ada yang pilih supplement dan tidak kurang ada yang amalkan dalam pemakanan harian.
Seperti yang saya selalu amalkan, selain pemakanan sihat, saya juga mengambil supplemen Shaklee supaya saya dapat meneruskan penyusuan anak ke 4 saya Rayan, dan pada masa yang sama saya mengandung anak ke 5 saya. Alhamdulillah, sejak saya mengamalkan supplemen Shaklee, badan saya lebih cergas dan sepanjang kehamilan saya, tidak pernah saya mengalami kekejangan kaki ataupun keletihan melampau. 


Berbalik kepada topik Milk Booster, saya nak kongsikan apa makanan yang ibu-ibu boleh amalkan selain makan supplemen. :-)

Apakah makanan yang bersifat milk-booster?

1) Lobak putih
2) Kurma, kismis, badam
3) Longan kering/longan cina
4) Ulaman seperti pegaga, jantung pisang
5) Makanan tinggi protein seperti ikan, ayam, atau makanan berasaskan soya
6) Susu
7) Halba
8)Barli
9) Makanan berserat tinggi seperti oat dan beras perang

Makanan-makanan di atas antara yang bersifat penggalak susu  dan ibu boleh amalkan makan makanan ini setiap hari.Pastikan semasa proses kita memasak makanan-makanan di atas, suhu masakan perlu di kawal atau sebahagian besar dari khasiat makanan itu telah pun hilang atau musnah akibat suhu masakan.

Selain daripada mengambil  milk booster, ibu2 boleh juga mengambil set supplemen untuk penyusuan.


Saya ingin menjemput ibu-ibu melihat testimoni set penyusuan ini, agar menambah keyakinan ibu terhadap kebaikan serta khasiat vitamin-vitamin ini. 





Untuk membuat tempahan dan mengetahui dengan lebih lanjut , anda boleh hubungi :
✉ PM ke : www.facebook.com/messages/Redcomel
☎ Call/Sms/WhatApp : 019-6154956
www.redcomelmall.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment