KEMBALI KE SEKOLAH!! Suplemen Untuk Anak^^

Salam semua...sudah hmpir 2 minggu sesi persekolahan bermula. Pastinya anak-anak yang baru menempuh alam persekolahan untuk tadika dan tahun satu dah tak menangis dah bila mama dan abah hantar pada minggu kedua ini.^^ Anak-anak saya sendiri sudah 3 orang yang bersekolah, alhamdulillah semua berjalan dengan baik.

Mungkin ada teman-teman pernah baca artikel Anak Cerewet Makan yang ada saya buat. Iye, anak saya Faeiq yang sangat cerewet makan inilah yang pergi ke Darjah 1. Dia masih lagi dengan perangai cerewet makannya tu...[ haisshhh...pening mama ] tapi dulu sewaktu dia kecil, saya buntu tiap kali suruh makan satu apa pun dia tak mahu makan, dan dia sanggup minum susu sahaja kalau dia betul-betul lapar. Runsing kan?


Tapi sekarang saya jumpa pemakanan  lengkap yang cukup dengan vitamin dan zat-zat yang anak saya perlukan bila dia tak mahu makan. Pagi dia akan sarapan seperti biasa, Milo dengan biskut, kadang-kadang cereal dengan susu. Lepas makan dia akan makan Vitalea for Children sebiji. Di sebabkan dia tak mahu makan dalam kuantiti yang banyak dalam satu-satu masa, saya sentiasa pastikan ada sahaja kudapan untuk dia makan sebelum dia ke sekolah. Bila dah makan tengahari sebelum dia ke sekolah, saya akan bancuhkan susu bersama-sama dengan Mealshake.Sebenarnya dia tak suka kalau saya campurkan susu dia dengan elemen lain, tapi he can't tell the differences sebab Mealshakes ni sedap rasanya. Macam susu berperisa Vanilla.Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat. Pilihan protein soya terbaik. Saya pun suka minum. [Tu pasal Mealshakes di rumah ni cepat habis] Ia bukan sahaja beri tenaga berpanjangan dan rasa kenyang untuk Faeiq, malah banyak vitamin yang cukup lengkap untuk dia membesar dengan kuat. Jika anda masih mencari-cari vitamin untuk anak-anak, mahupun untuk diri sendiri [untuk mereka yang masih belajar, buat Master atau PHD] Boleh lah mencuba vitamin untuk Pelajar.


Cadangan Vitamin
Cadangan vitamin untuk kanak-kanak:
4 tahun ke bawah: Mealshake & Omega Guard 
Sekolah rendah: Omega Guard, Vitalea for Children, Chewable Vita-V
Sekolah menengah:B Complex, Omega Guard, Lecithin, Mealshake
Cadangan vitamin untuk dewasa:
Lelaki set A atau Eu Four Pack add on Lecithin
Wanita set B atau Eu Four Pack add on Lecithin

Secara ringkas, kepentingan setiap vitamin ini ialah :

Omega Guard – mengandungi DHA dan EPA serta asid lemak lain yang penting untuk pertumbuhan otak dan mata, serta peredaran darah dan aktiviti sel bagi memastikan keseluruhan tubuh mendapat kekuatan bagi melawan jangkitan yang berbahaya.
Mealshake – mengandungi protein soya dan 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.
B Complex – membantu dalam sintesis protein dan karbohidrat, memberikan mood yang baik, anti stress, menukarkan makanan kepada tenaga serta penting dalam pertumbuhan sel.
Lecithin – kaya dengan kolina yang penting dalam sintesis neurotransmitter, iaitu acetylcholine yang bertindak dalam fungsi saraf, otak dan daya ingatan.
Itu sahaja untuk hari ini.. Jangan lupa untuk join saya di Facebook untuk mengetahui update terkini di REDCOMELMALL.COM page. 

Untuk tempahan vitamin anda, hubungi saya di admin@redcomelmall.com ataupun sms/WhatsApp 019-6154956. TQVM.

0 comments:

Post a Comment