Anti Penuaan? Langsing? Cantik? Vitamin Asas untuk Wanita.

Salam dear all.


    Wanita zaman sekarang ramai yang berkerja, bersama-sama membantu menjana ekonomi keluarga dan negara.Statistik menunjukkan bilangan pekerja di Malaysia adalah seramai10,889,500 orang dimana 6,747,100 atau 62 peratus adalah lelaki dan 3,791,000 atau 38 peratus adalah wanita. 3.7 juta? Yup. Wanita berkarier yang sangat berdedikasi melaksanakan tugas di tempat kerja, pejabat  dan juga sebagai suri rumah (jika telah berkahwin). Cabaran besar menanti all ladies out there.


    Tekanan @stress pasti menerpa, itu tidak di ambil kira faktor keletihan melampau dan tambah-tambah lagi kalau ada anak kecil yang masih menyusu badan. Sebagai seorang wanita pasti kita mahu kelihatan trampil, langsing, dan paling penting sekali SIHAT, untuk terus melaksanakan tugas-tugas yang menanti saban hari.


Suka ingin saya kongsikan Vitamin-vitamin asas yang menjadi keperluan wanita :



(1) Vita Lea -
Multivitamin & Multimineral

Multi yang Hebat

Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

(2)B Complex
Banyak keperluan vitamin B complex ini, antaranya ialah untukmengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

(3) Vitamin C
Sumber : Buah oren, strawberi dan tomato.
Khasiat : Sumber kolagen, penyembuhan luka, memperbaiki antibodi dan sumber antioksida yang sangat mantap (Powerful antioxidants!). Keperluan vitamin C bertambah apabila seseorang menghadapi tekanan, dan bagi golongan warga emas (orang-orang tua).

Di Shaklee dikenali sebagai Sustained Release Vit-C, yang mempunyai 500mg khasiat Vitamin-C untuk setiap biji Vit-C, di mana setiap biji pula bersamaan dengan 6.5 biji buah Oren. Ia dipanggil "Sustained Release" kerana hanya akan dilepaskan sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan.


(4) Vitamin D
Wanita yang jarang keluar dari rumah, terutama bagi mereka di negara 4 musim, iaitu di musim sejuk, mempunyai risiko kekurangan Vitamin-D yang serius.

Khasiat : Vitamin D membantu penyerapan kalsium di dalam badan.
Jumlah Vitamin D yang dicadangkan setiap hari ialah sebanyak 400 IU (bersamaan 250ml susu kalsium tinggi).

(5) Kalsium
Sumber : Susu dan produk tenusu.Khasiat : Pembentukan tulang, gigi dan darah.Persatuan Osteoporosis Kanada mencadangkan orang dewasa agar mengambil 1000mg-1500mg kalsium setiap hari. Jika anda tidak dapat memenuhinya melalui pemakanan harian, anda perlu dapatkan melalui pemakanan tambahan.

Di Shaklee dikenali sebagai OsteMatrix, iaitu gabungan Kalsium-Magnesium, dan dilengkapi dengan Vitamin D. Sebiji OsteMatrix membekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari. Jangan risau, jika anda lupa berapa biji yang perlu anda ambil, ada tercatat pada label botol OsteMatrix tersebut yang anda perlu ambil 4 biji OsteMatrix setiap hari, dan lengkap dengan fakta suplemen nya.

(6) Vitamin E
Sumber : Sejenis vitamin larut lemak yang banyak didapati di dalam bayam, kekacang, biji bunga matahari dan minyak sayuran.
Khasiat : Sumber antioksida, bantu stimulasi sistem imun badan, bantu dalam rawatan penyakit berkaitan kardiovaskular dan kanser.Sekiranya anda mempunyai sejarah keturunan berpenyakit jantung yang kuat, adalah digalakkan untuk mengambil sebanyak 400 IU Vitamin E setiap hari.

Di Shaklee dikenali sebgai Vitamin E Complex. Ini paling best kerana sebiji Vit-E Shaklee memang dah lengkap dengan 400 IU Vitamin-E. Tak perlu nak ambil banyak-banyak kapsul Vit E.

(7)Lecithin
Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL). Membantu kawal paras triglycerides.Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.


LOVE YOURSELF, BECAUSE YOU'RE WORTH IT!


If you need consultation, contact me. Thanks^^
I'm your  Shaklee Independent Distributor, [Khairani]
Puncak Bangi  HP No. =019 6154956  Email = admin@redcomelmall.com
 ::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

0 comments:

Post a Comment