Kencing Manis Penyakit Berbahaya.

Salam. As I browse online utusan, I came across this headline.
Diabetes semakin serius 
KLANG 30 Mei - Kajian Persatuan Diabetes Malaysia (PDM) Cawangan Selangor mendapati serangan penyakit itu di negeri ini semakin membimbangkan dengan seorang daripada dua rakyat didapati menghidap penyakit tersebut. Pengerusinya, Datin Dr. Santha Kumari berkata, antara faktor penyebab keadaan itu adalah amalan pemakanan yang tidak sihat. Beliau memberitahu, kajian juga mendapati 22 peratus rakyat di negara ini yang berusia di bawah 30 tahun terdedah dengan risiko penyakit kencing manis. 
"Kami memandang serius perkara ini kerana diabetes adalah penyakit berbahaya yang boleh mendatangkan pelbagai komplikasi. Justeru, kami meminta supaya rakyat mengamalkan cara hidup sihat, sekali gus dapat mencegah daripada menghidapi penyakit ini," katanya pada sidang akhbar berhubung penganjuran Majlis Makan Malam Amal di Hotel Premier di sini semalam.
Saya ada explain tentang Penyakit Kencing Manis sebelum ini.

 Simptom-simptom Diabetes

1)Dahaga yang terlampau dan cepat berasa lapar
2)Kerap membuang air kecil
3)Keletihan melampau
4)Penglihatan kabur dan boleh menjadi buta
5)Penurunan berat badan
6)Luka lambat sembuh Adakah Supplemen Shaklee yang boleh membantu? Ada. :-)

Vitamin untuk diabetes:


  •  B COMPLEX
  •  VITA-C
  •  VITALEA VITA – E (antikoksida) 
  •  GLA COmplex 
  •  Zink Complex


 Perlukan berhenti mengambil ubat? Jangan, kerana itu dipreskripsi oleh doktor. Ambillah suplemen di atas bagi menangani masalah yang timbul akibat kesan sampingan ubat.


If you need consultation, contact me. Thanks^^
I'm your  Shaklee Independent Distributor, [Khairani]
Puncak Bangi  HP No. =019 6154956  Email = admin@redcomelmall.com
 ::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

0 comments:

Post a Comment