Kulit, Organ Badan Kita Yang Paling Bekerja Keras!

Assalammualaikum dan Hi semua.

     Ramai antara kita yang mengambil supplemen supaya dapat memiliki kulit yang cantik, tulus dan mulus. mungkin pada ramai orang, ianya sekadar luaran, supaya cantik di pandang, dan lebih kepada fungsi kosmetiknya.  Bagi saya, penjagaan kulit bukan sekadar sains kosmetik cantik, ianya sebagai pelindung utama tubuh badan kita PALING UTAMA memandangkan ianya merupakan organ terbesar yang kita ada dan paling utama untuk dijaga agar lapisan dalaman serta organ dalam terjaga rapi daripada di terjah oleh segala mak nenek virus dan bakteria yang ada di luar.KUNCI UTAMA KESIHATAN adalah KULIT. Kulit merupakan "First Line Defense" yang melindungi tubuh badan kita daripada virus, bakteria, fungus dan bendasing. Ia mengekalkan bendalir dalam badan supaya suhu badan stabil, dan kulit juga adalah tempat penyimpanan  dan penghasilan Vitamin D, vitamin yang penting untuk penyerapan kalsium yang penting untuk tulang.

    Dengan cuaca negara kita yang mencecah 33 darjah celsius setiap hari, pencemaran, asap rokok,bahan kimia dan zat makanan yang tak berapa cukup dek akibat fast food , kulit kita mudah terjejas. * Nota kaki: Perokok mempunyai kulit yang kedutannya sama dengan orang yang berusia 10 tahun lebih tua, dan kulit kusam kekelabuan, [ sama warna dengan asap rokok] . Ini bukan saya yang cakap tau, petikan ni saya petik daripada buku "Antioxidant Miracle" di tulis oleh Dr Lester Packer , Universiti of California mukasurat 198.  

Jadi sangat penting penjagaan kulit. Yang saya amalkan sehari-hari adalah ini.



SET VITAMIN KULIT (SET D)
  • Vitamin C untuk membentuk kolagen. Kolagen ibarat simen yang mengikat batu-bata (protein), supaya kulit sentiasa kenyal. Kekurangan kolagen membuatkan tubuh anda mudah lebam dan calar, kering dan bersisik. Kolagen yang cukup daripada Vitamin C yang baik membuatkan kulit anda kelihatan bersinar dan gebu,
  • Vitamin B Complex ( B for Beauty) menjaga kesihatan kulit daripada dalam. Ia membantu mengurangkan garis-garis halus di kulit. Vitamin B Complex juga penting untuk melanin yang memberi warna pada kulit. Lebih kerap anda berada di bawah matahari, lebih banyak B Complex diperlukan.
  • Vitamin E yang memang diketahui umum adalah vitamin untuk kecantikan kulit, melawan penuaan. (kedut of course!). Vitamin E bersifat anti-oksidan dalam bentuk fat-soluble (manakala Vitamin C tadi dalam bentuk water-soluble).

SET SKIN CARE SHAKLEE : NUTRIWHITE.

Saya sangat sukakan set skin care ini, sangat sesuai untuk kulit sensitif, apabila saya sapukan di wajah meresap terus diwajah tanpa rasa melekit. Bagi saya ia setanding SKII. ( kerana sebelum ini saya pengguna tegar SKII) Ia diperbuat dari 16 jenis ramuan semulajadi seperti bunga rosemary,Aloe vera, Daul Mulbery.Ianya mampu milik dan berbaloi memilikinya. Kenapa? kerana ianya selamat, tanpa Paraben yang boleh menyebabkan kanser kulit.

*Menghilangkan kulit wajah kusam
*Mencerahkan kulit secara semulajadi tanpa pengelupasan
*Selamat dan berkesan
*Kulit Muka tidak berminyak
*Tona wajah sekata dan cerah
*Tiada pewangi tiruan yang boleh menyebabkan iritasi kulit
*Menjadikan kulit lebih licin, cerah dan berseri

COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Kolagen bukan sahaja baik untuk kulit, tapi sangat baik from head to toe. Kalau mahu kulit sihat cantik dan marvelous klik sini.


Hubungi saya kalau ada sebarang pertanyaan ataupun kalau nakkan hot selling items di atas ya! ^_^

0 comments:

Post a Comment