CEGAH KANSER SAYANGI DIRI KITA



            Kadar peningkatan penyakir kanser meningkat begitu mendadak di negara kita   termasuk juga kadar kematian. Di Malaysia, 45,000 rakyat Malaysia dilaporkan mengidap penyakit kanser setiap tahun. Statistik ini sangat membimbangkan kerana tiga dari empat pesakit kanser gagal diselamatkan atau sembuh. Lima senarai jumlah kes kanser tertingggi ialah kanser payudara, usus, paru-paru, dan serviks.

          Terdapat lima jenis kanser paling utama bagi lelaki yang direkod di negara ini ialah kanser usus besar,paru-paru, nasofarinks (belakang rongga hidung bersempadan dengan dasar tengkorak, lelangit dan rongga mulut), prostat dan hati.Sementara bagi pesakit wanita membabitkan kanser payu dara, usus besar, serviks, ovari dan tiroid,
       Walaupun kanser bukan penyakit berjangkit, namun jumlahnya terus bertambah dan menjadi antara 10 punca utama penduduk negara ini dimasukkan ke hospital kerajaan.


STATISTIK KANSER YANG MENYERANG WANITA





STATISTIK KANSER YANG MENYERANG LELAKI



         Kanser bukanlah penyakit yang berjangkit tetapi ia banyak menyerang kita kerana cara hidup dan pemakanan yang kurang sihat.Apabila kita tidak makanan makanan yang sihat, nutrient tidak dapat disalurkan kepada sel-sel kita yang sihat. Apabila sel-sel badan kita dirosakkan oleh "radikal bebas' contohnya asap rokok yang menyerang paru-paru setiap hari, Sel paru-paru menjadi rosak. Kita pula tidak membantu dengan tidak memakan makanan yang sihat yang boleh membekalkan nutrient untuk membaiki sel paru-paru yang rosak. Maka ianya akan terus rosak dan rosak dan rosak sehinggalah semua sel rosak dan paru-paru tidak berfungsi lagi.

                                                         

Kanser ada banyak bentuk, tetapi secara asasnya ia terjadi apabila sel berkembang secara abnormal. Apa juga sebabnya, ianya bermula apabila sel mula bermutasi dan berkembang secara ganas. Jika ianya dibiarkan dan tidak dihalang oleh antioksidan, sel kanser akan mula menakhluk sel sihat dan mengambil semua nutrien yang ada pada sel sihat.

CARA CECAH KANSER: MENGHALANG SEL YANG ABNORMAL BERKEMBANG DENGAN MENYIHATKAN SEL-SEL SIHAT DENGAN NUTRIENTS YANG CUKUP.

TUGAS KITA! MEMBERIKAN SEL SIHAT KITA MAKANAN NUTRIENT YANG DIPERLUKAN DENGAN MEMAKAN MAKANAN YANG KAYA ZAT, SAYUR-SAYURAN DAN BUAH-BUAHAN. DAN KALAU TAK SUKA SAYURAN DAN BUAH-BUAHAN, SUPPLEMEN JADI KEPERLUAN.

Kanser boleh di cegah dengan membuat sedikit perubahan dalam cara hidup kita., Elakkan menghidu asap rokok yang penuh dengan gas carcinogen, makan buah-buahan yang banyak serta sayuran-sayuran segar, mengamalkan senaman yang konsisten  dan mengamalkan supplemen.


  • Menurut kajian, mereka yang mengamalkan Vitamin C dan Vitamin E ( antioksidan) mengurangkan peratusan mengidap risiko kanser kerana antioksidan merupakan palam pencucuh kepada sistem perlindungan badan yang menghalang sel kanser berkembang.Anti oksidan merupakan nutrisi yang boleh melindungi sel-sel ini daripada radikal bebas, meningkatkan kesihatan sel secara menyeluruh dan menyediakan perlindungan untuk menentang kerosakan sel-sel.

  • Kajian yang dibuat oleh National Canser Institute, mereka yang mengambil selenium ( selenium terdapat dalam Vitamin E Shaklee) kurang risiko mengidap kanser terutamannya kanser paru-paru, prostate, dan usus.(Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli.Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate.Vitamin E Shaklee lengkap dengan Selenium [as selenium yeast]*)

SUPPLEMEN YANG DICADANGKAN

  • Vitamin ACE ( Caratomax, Vitamin C dan Vitamin E)
  • ANTIOKSIDAN – diperlukan untuk memerangi radikal bebas dalam tubuh, mencegah kanser
  • MENINGKATKAN FUNGSI METABOLIK TUBUH
  • MENGELAKKAN ATHEROSCLEROSIS – arteri mengeras apabila timbunan kolesterol jahat (LDL. vitamin C merendahkan paras LDL dan menaikkan paras HDL.
  • IMUNITI – meningkatkan imuniti
  • MENYINGKIRKAN TOKSIN
  • MEMELIHARA SEL-SEL
  • VIVIX-Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Salam sayang;

Khairani Bahaudin
Shaklee Id 866293
019-6154956

0 comments:

Post a Comment