Makanan Negatif Kalori Untuk Kuruskan Badan


Epal yang kaya Zat dan rendah kalori

Apabila kita berdiet, bukan bermaksud kita harus berlapar dan mengikat perut. Apabila lapar, makanlah sayur-sayuran dan buah-buahan sebagai kudapan atau snek sihat.

Epal merupakan antara "meal replacer" yang istimewa kerana selain banyak khasiatnya, ia juga menjaga berat badan. Ia juga di sebut sebagai makanan yang   "negatif kalori". Epal menyebabkan tubuh membakar kalori lebih banyak untuk mencernanya daripada kalori yang terkandung oleh epal itu sendiri.

Saya kongsikan di sini buah-buahan dan sayur-sayuran yang boleh dijadikan snek sihat semasa proses menurunkan berat badan.

EPAL

Epal merupakan salah satu buah yang sangat terkenal memiliki kalori rendah Kandungan kalori apel sendiri adalah 65 kalori. Di samping kandungan lain yang sangat banyak seperti vitamin C, potasium, dan vitamin K.

STRAWBERRY

Buah merah comel ini memiliki kandungan  49 kalori untuk setiap 500 gram. Jika Anda makan 100 gram sehari, anda cuma makan 9,8 kalori untuk tubuh anda. Buah yang satu ini memiliki manfaat lain selain untuk diet, iaitu sebagai antioksidan, pencegah  kanser.

BROKOLI

Kebaikan sayuran hijau yang satu ini sudah tidak diragukan lagi khasiatnya untuk menjaga kesehatan tubuh manusia. Selain kandungannya yang baik untuk  merawat keradangan dan kanser, brokoli hijau juga memiliki kalori yang rendah. Setiap 100 gram brokoli hanya sekitar 10 kalori. Brokoli boleh disediakan dengan pelbagai cara, dikukus, di steam untuk menjadikannya lebih sedap.

TOMATO

Memiliki kandungan sebanyak 5,5 kalori per 100 gram, tomato tidak hanya baik untuk diet tetapi juga mampu menyeimbangkan keperluan vitamin dan mineral untuk tubuh anda. Hal ini kerana tomato mengandungi vitamin A, C, dan vitamin K sekaligus kalium dalam jumlah yang sangat banyak. Diabetes, darah tinggi, dan kanser adalah beberapa jenis penyakit kronik yang boleh dicegah dengan tomato.


BAYAM

Sayur yang memiliki banyak kandungan zat besi yang baik untuk darah ini memiliki kandungan sebanyak 7 kalori per 100 gram. Khasiat bayam yang paling terkenal lainnya adalah untuk mencegah dan mengubati penyakit mata katarak. Jangan memasak bayam terlalu lama, nilai nutrsi di dalamnya akan hilang.

TIMUN

Mentimun merupakan menu makanan diet rendah kalori yang sangat terkenal. Sering dijadikan ulam-ulaman. Timun cuma mengandungi sebanyak 15 kalori.



Terima kasih kerana sudi singgah <3 br="">


Boleh buat tempahan vitamin-vitamin dengan  menghubungi saya di 019-6154956 .Jika memerlukan sebarang konsultasi, hubungi 019-6154956. Konsultasi percuma.

Khairani Bahaudin
Shaklee Id 866293
019-6154956 
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

1 comment:

  1. Salam.... rupanya makanan spt buahan dan sayuran adalah intuk diet, yakni dapat menurunkan berat badan dan membakar kaliri daripada badan. Vitamin Shaklee bagus untuk kesihatan.

    ReplyDelete