Vitamin untuk Ibu Hamil- Terbaik daripada Shaklee.


     Memulakan sebuah keluarga mengubah segala-galanya untuk bakal ibu. Ia bermakna berfikir untuk dua, perancangan untuk dua, dan sudah tentu, pemakanan yang sihat dan seimbang untuk dua. Sama ada anda mengandung, dan merancang untuk menyusukan anak anda, penting untuk membina asas pemakanan  yang sihat dan cukup nutrisi bagi kedua-dua anda, ibu dan bayi. 

Tahukah ibu-ibu keperluan nutrisi yang ibu perlukan? 

Adakah ibu pernah terdengar orang lama pernah berpesan supaya jangan makan vitamin kerana anak dikhuatiri bersaiz besar dan susah untuk diteran keluar? Itulah cumalah mitos! 

Tahukah ibu bahawa kekurangan Asid Folik boleh menyebabkan kecacatan pada janin, seperti tiada tempurung kepala, cacat saraf ?

Tahukah ibu yang ibu boleh kehilangan gigi yang banyak jika tidak mengambil kalsium yang cukup sepanjang kehamilan? 

Cukupkan nutrisi ibu dan bayi yang ibu kandung demi kesejahteraan dan kesihatan yang berpanjangan.




[Set J1] Vitamin Ibu Mengandung 1st Trisemester

Vitalea – Multivitamin terbaik dengan formula zat besi. Membantu dalam pembentukkan sel-sel darah merah. Jika ibu mengambil vitalea, obimin tidak perlu di ambil lagi. 

B Complex – Mengandungi 8 kumpulan vitamin B termasuk asid folic. Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.

Vitamin C – Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Ostematrix/Kalsium – keperluan ibu mengandung adalah 1000mg – 1300mg kalsium sehari untuk pembentukkan tulang dan gigi bayi yang sihat. Pengambilan kalsium juga membantu mengurangkan sakit belakang ,kebas-kebas dan kekejangan kaki yang lazimnya dialami oleh ibu mengandung.


[Set J2] Vitamin Ibu Mengandung 2nd Trisemester

Vitalea
B Complex
Vitamin C
Ostematrix / Kalsium

OmegaGuard
 - merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA. Omega diperlukan untuk menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang hanya diperolehi melalui pemakanan.

Wajib ibu-ibu mengambil vitamin sepanjang kehamilan agar diri ibu cergas dan sihat serta demi kesejahteraan bayi  yang dikandung.

0 comments:

Post a Comment