MEALSHAKES Untuk Semua.


Salam.

Saya perkenalkan Mealshakes yang menjadi kegemaran semua orang, anak- anak saya paling sukakan mealshakes ni. Selain rasanya sedap, ia membekalkan semua zat penting yang diperlukan oleh badan terutama sekali anak- anak kecil dan remaja yang membesar. Pernahkah anda baca kisah anak saya Faeiq yang kurus kering dan susah makan? Iye, anak saya berat badanya sangat ringan akibat dia yang cerewet dan susah makan. Tapi kini tidak lagi, Thanks to Mealshakes.

Apabila zat badan tak cukup, tumbesaran terganggu dan membuat badan jadi lemah.Ini akan mempengaruhi sistem imun dan mereka mudah di serang selsema, demam, asthma, cirit birit dan sebagainya. Sekali setahun demam mungkin boleh diterima, tapi jika tiap-tiap bulan demam? Runsing? Dah tentu. Kasihan tiap kali demam anak di sogokkan dengan ubat demam ( paracetamol) dan antibiotic.


Tahukah anda bahaya paracetamol?
Antara kesan-kesan sampingan akibat dari pengambilan jangka masa panjang ubat paracetamol ialah:

1) Hepatotoxicity(rosak hati): Sekiranya orang dewasa mengambil paracetamol sebanyak 10 g atau lebih dalam sehari, atau 5 g atau lebih sekiranya diambil oleh kanak-kanak, ia boleh merosakkan hati dan boleh membawa maut. Mereka ini memerlukan rawatan N-acetylcysteine (NAC) dengan secepat mungkin. Manakala pengambilan setiap hari paracetamol dan juga secara berpanjangan pula walaupun hanya 4 g sehari sudah boleh menyebabkan toxicity dan juga maut.


Owh, macam mana tajuk sesedap Mealshakes dah jadi cerita seram tentang kerosakkan hati pada kanak- kanak.:-(

Apa-apa pun, back to basic, Mencegah lebih baik dari merawat. Kesihatan tubuh badan yang baik tunjang kepada sistem imun yang sihat, menjadi kelangsungan survival generasi cilik dan remaja kita. Cubalah khasiat Mealshakes, anak anda pasti sukakan nya!

p/s: Saya juga sukakan rasa Mealshakes. Selalu saya campurkan dengan ESP saya. Faeiq selalu complain kenapa Mealshakes dia cepat abis. Mana taknya, semua orang pun suka^^

I'm a Shaklee Independent Distributor, [Khairani]
Puncak Bangi
HP No. =019-6154956
Email = admin@redcomelmall.com

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

0 comments:

Post a Comment