Turunkan Berat Badan Semasa Menyusukan Bayi Tersayang.

Tahukah Ibu- ibu yang penyusuan susu ibu membakar lebih daripada 600 kalori sehari?
Ya, benar. Berita yang mengembirakan kan? ^_^

Ibu-ibu yang baru melahirkan bayi pasti mahu menurunkan berat badan yang bertambah akibat kehamilan. Ada ibu yang risau kala- kalau tak dapat mengurangkan berat badan sepanjang tempoh penyusuan susu ibu berlangsung. Alasannya, mereka mahu terus menyusukan bayi namun tidak mahu sebarang masalah timbul akibat terlalu obses dengan keinginan mengecilkan pertambahan saiz pada bahagian-bahagian tubuh tertentu, takut jika mengambil produk diet sembarangan yang boleh memudaratkan bayi.

Jangan khuatir lagi ibu! Dengan pembakaran lebih daripada 600 kalori sewaktu menyusukan bayi, anda seolah-olah melakukan aerobik selama 2 jam setiap hari. Menurut kajian yang diterbitkan dalam Jurnal Persatuan Pakar Pemakanan Amerika mendedahkan penyusuan susu ibu berupaya membakar lemak di sekitar pinggul dan punggung dengan berkesan. Apatah lagi kalau di tambah dengan pengambilan Lecithin yang mengemulsikan lemak dan Omega3 yang berfungsi membakar lemak perut anda. Bonus, Omega3 turut membantu perkembangan otak bayi yang disusukan.

Kini ibu tidak perlu khuatir lagi. Matlamat ibu dapat dipenuhi dengan menyusukan bayi secara eksklusif dan dengan mengambil produk melangsingkan badan Shaklee yang ternyata selamat untuk baby dan ibu.Sewaktu hamil dahulu, ibu menambah berat untuk menyimpan tenaga bagi menghasilkan susu ibu. Kini, sudah tiba masanya untukmenggunakan simpanan lemak itu dengan menyusukan bayi tersayang.

Jika ibu mencari supplemen yang boleh menyihatkan badan, mengurangkan stress dan memperkayakan nutrisi susu ibu untuk si manja anda di samping menjadikan cepat langsing dan menawan, hubungi saya untuk konsultasi. :-)

0 comments:

Post a Comment