Khasiat Vitamin E

Khasiat Vitamin E Shaklee yang patut anda tahu

Tahukah anda vitamin E Shaklee mengandungi silenium dan grape seed extract( ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol)
manakala kebanyakan Vitamin E di pasaran dijual berasingan dengan silenium dan tiada Ekstrak biji anggur. Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang disimpan di dalam organ tubuh seperti hati, jantung, kelenjar pituitari, testis, uterus, darah dan otot. Yang menarik tentang vitamin E ini adalah 60-70% darinya akan disingkirkan dari tubuh setiap hari (tidak semua disimpan dalam badan) dan ia tidak menjadi toksik seperti vitamin A.


Antara kelebihan Vitamin E ialah :

1.Dengan membaiki pembekalan oksigen dan asid Nukleik, Vitamin E menyembuhkan parut, tompok dan kesan pada kulit.

2.Vitamin E ialah ANTI-PENUAAN – Vitamin E mengekalkan keremajaan kulit dengan melindungi kulit daripada kesan pancaran matahari, radiasi UV dan Ozon yang merupakan punca utama kedutan dan kesan jeragat hitam di wajah. Ia juga memudarkan parut dengan menjadikan masker. ( Pecahkan kapsul, dan sapukan Vitamin E di wajah) Kesan antioksidan dan Vitamin E menghalang proses penuaan sel.

3. Vitamin E baik untuk JANTUNG – Mengembangkan pembuluh darah dan mencegah pengerasan arteri, keadaan begini biasanya dikaitkan dengan umur tua dan kerosakan jantung. Menghalang pembentukan darah beku.

4. Vitamin E meningkatkan kelelakian dan kesuburan

5. Vitamin E diperlukan dalam pembentukan nukleus, dinding sel, RNA dan DNA pada setiap sel di dalam tubuh. Ia bertindak dengan Vitamin C untuk kesihatan sel-sel tubuh.

6. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat period yang datang setiaap bulan.

7. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa kerana hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Pengambilan vitamin E membantu mengatasi masalah kedinginan dan menjadikan hubungan suami isteri lebih hangat.

8. Vitamin E meningkatkan sistem imun manusia dan menyelamatkan manusia daripada risiko penyakit kanser.

9. Vitamin E mengurangkan risiko kanser prostat pada lelaki.

10. Vitamin E is for E= Everyone







0 comments:

Post a Comment