Protien dan Minyak Ikan Makanan Terbaik Untuk Minda Cemerlang.


Assalammualaikum..

Ibu yang sedang hamil pasti mahukan yang terbaik untuk anak pastinya bukan? Saya yang sedang hamil 5 bulan sangat menitik beratkan makanan yang saya ambil sepanjang kehamilan saya. Kegemaran saya salmon, buah-buahan, susu, sayur- sayuran. Saya juga mengambil supplemen tambahan seperti nasihat doktor saya iaitu Vitalea, B Complex, Vitamin C, Omegaguard dan ESP. Alhamdulillah, kesihatan saya sangat baik sepanjang kehamilan ini.

Mengapakah saya ambil ESP? Kerana Protin adalah zat makanan asas bagi pembentukan otak bayi dalam kandungan. Ia boleh didapati dari berbagai sumber pemakanan diantaranya daging lembu atau kambing, ayam, ikan dan lain-lain jenis makanan laut, tauhu dan tempe (dari kacang soya), kacang hijau, susu dan produk-produk darinya, telur dan lain-lain.

Dari semua itu, ikan dan makanan dari kacang soya dan susu merupakan sumber protin yang mudah hazam dan diserap ke dalam saluran darah dan seterusnya dibekalkan kepada bayi dalam kandungan. Ada yang percaya makan lebih makanan dari kacang soya menghasilkan kulit bayi yang cantik ! Mungkin benar? Kulit cerah dan berseri untuk mama dan bayi.

Dan pengambilan Omegaguard pula sangat baik untuk minda. Minyak ikan dipercayai juga penting bagi pembentukkan otak bayi. Makanlah minyak dan telur ikan dalam kadar yang lebih dari biasa mulai kandungan 5 bulan keatas. Amalan meratah ikan dan tauhu juga baik bagi wanita-wamita hamil. Boleh amalkan pengambilan supplemen minyak ikan dan pastikan ianya daripada sumber yang terbaik seperti Omegaguard Shaklee.

Semoga bermanfaat perkongsian kali ini. Jika ada yang mahu meminta konsultasi supplemen yang mana sesuai dengan diri dan keluarga boleh hubungi saya ya. Terima kasih.


Khairani Bahaudin
019-6154956
www.facebook.com/messages/Redcomel
www.redcomelmall.blogspot.com






0 comments:

Post a Comment