Supplemen Untuk Anak Yang Cerewet Makan.

Vitalea For Kids


Meal Shakes


Mesti risaukan bila anak tak mahu makan, sungguhpun orang selalu cakap budak lelaki memang susah makan. Bila saya minta advise dari doktor dan tiap kali saya ke doktor minta advise apsalla Faeiq ( yang baju belang biru) ni cerewet sangat makan, tahu tak doktor bagi apa? VITAMIN. :) Tiap kali ke klinik sebab risaukan kalau dia ada "penyakit
tak mahu makan" itulah penawarnya untuk budak yang tak mahu makan, sbb kata doktor selain tabiat tak suka makan, dia sihat walafiat. Awal tahun 2011 berat badannya 11 kg. Memang underweight. Jadi saya target by the end of this year mesti naik supaya dia taklah melayang-layang bawa beg sekolah darjah 1. Saya amalkan susu Pediasure dan multivitamin. Sungguhpun badannya kurus tapi Faeiq orang yang paling jarang demam ataupun selsema kat rumah ni. Kadang-kadang bila semua orang tak sihat bila musim demam, dia steady je melompat sana sini. Metabolisma badan dia tinggi sebab dia aktif orangnya, suka main basikal.:)

So by the end of this year, berat badannya dah naik lima kg lagi. Dan dia sangat sukakan Vitalea for kids dan Mealshakes dan seleranya semakin ok. Suka makan nasi lemak dengan ayam goreng dan Mee kari. Ok la dari dulu tak suka apa-apa makanan langsung. Dan dia masih minum
susu yang saya bancuh dengan Mealshakes dan percayalah cakap saya, mealshakes ni rasanya sedap sebab saya pun kongsi minum bila dah lapar tengah malam sebab tanak bukak peti ais makan coklat.^^

Kalau ada readers outthere yang ada masalah yang sama bolehla tinggalkan komen di sini ya! Bolehla kita kongsi info tentang anak yang cerewet makan ni..dan dapat manfaat dari sharing ni. Moga anak-anak kita semua membesar dengan sihat.^^

4 comments:

  1. Nak Tanya umur anak berapa tahun masa x mahu makan...anak saya berumur 2 tahun 7 bulan...dia x nak makan langsung (terutamanya nasi) sejak 7 bulan...dia makan pun 2 - 3 suap sahaja...masak lauk mcm2 tapi dia x berminat..minum susu aje..tapi dia aktif...nak nasihat dari Pn..ttg produk ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Meeza, anak saya mmg dari kecil susah makan lebih kurang sama umur dengan anak Meeza. Tapi at least Meeza masih belum terlambat utk cuba pelbagai solusi agar dia kembali mahu makan sbb umur 2 tahun ialah umur anak2 mengalami appetite slump yg mana dia akan kembali jadi normal as long as meeza tak give up. Mealshake dan vitamin antara solution terbaik.Mealshake ni rasanya sedap dan bila campur dgn susu anak Meeza takkan rasakan perbezaan tapi yg penting ia lengkap dgn nutrisi dan vitamin yg badan anak kita perlukan. Selain tu boleh pelbagai masakan dan jgn sesekali rasuah dia dgn jajan atau coklat atau gula2 each time dia x mau makan. Insya Allah berhasil :-) Kalau Meeza mahukan konsultasi boleh hubungi saya terus di hp saya 0196154956. Tq Meeza.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your website is wonderful, let alone the
    content!

    Here is my page ... recruitbk.com/groups/maximuscle-health-supplements-and-bodybuilding/

    ReplyDelete