Jus Buah-buahan Berkhasiat

Resipi Jus Buah-buahan 

 Assalammualaikum..

oh, saya memang gilakan jus buahan-buahan. Tahun lepas saya turun berat badan 4 kilo hanya dengan amalkan minum jus epal hijau. :) Saya mahu kongsikan artikel ni. Lepas ni boleh pakat buat jus kat rumah, faedah dari segi kesihatan pun dapat. ^^

Jus buah-buahan ternyata mengandungi zat-zat yang bermanfaat dan fungsi yang berlainan.
Jadual di bawah menunjukkan beberapa jenis kombinasi jus buah-buahan untuk kesihatan badan.
[credit]

So lepas ni bolelah buat kombinasi jus jus ni.. Mesti Sedap!

Mempertingkat dan membersihkan sistem badan. Mengelakkan penyakit kanser, mengurangkan kandungan kolesterol dan mengurangkan sakit mulas dan sakit kepala. Meremajakan kulit dan menyingkirkan bau nafas busuk. Menyingkirkan bau nafas busuk dan mengurangkan kepanasan badan dalaman.
Memperbaiki kelembapan dan tekstur kulit serta mengurangkan kepanasan badan dalaman. Membuang kandungan garam berlebihan, menyihatkan pekencingan (bladder) dan ginjal. Meremajakan kulit. Meregulasikan kandungan gula.
Merintis kepanasan badan dalaman, membuang kandungan toksik, mengurangkan tekanan darah dan anti-oksidan. Kaya dengan vitamin C + vitamin B2 yang membantu meningkatkan aktiviti sel dan daya tahan badan. Kaya dengan vitamin C + E + besi yang membantu meremajakan kulit dan meningkatkan metabolisme. Kaya dengan vitamin yang berkhasiat dan membantu mengelakkan daripada masalah sembelit.

3 comments:

  1. terima kasih di atas perkongsian. menarik kan tentang campuran buah-ahan ni...mmg kene cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sgt.. sgt2 menarik & tertarik..pasti cuba

      Delete
  2. maaf akak...senarai kombinasi buah-buahan bagi jus ni tidak tertera..jadual & khasiat ade..but jenis buah tiada..mohon update ye kak..
    apepon thanks sebab share akan khasiat jus ni.. :)

    ReplyDelete