RAHSIA vitamin E: Kenapa wanita2 yg pentingkan kecantikan perlukannya..

Assalammualaikum dan Hi Everyone.

Hari ni saya nak berkongsi fakta tentang Vitamin E.



Kebaikan Vitamin E 

Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan.Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.


Salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Pembunuh no satu wanita adalah kanser payudara dan yang kedua adalah kanser serviks. Mencegah lebih baik daripada merawat.
Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" (PMS) dan penyakit fibrocystic buah dada. Bagi mereka yang sering menghidapi senggugut yang teruk, sehingga berguling-guling disebabkan sakit perut, bolehlah mencuba Vitamin E.

Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan.
Luka cepat bercantum dengan pengambilan Vitamin E. Jika anak-anak terjatuh dan luka berdarah, boleh disapu Vitamin E ia akan sembuh dengan cepat sekali.


Mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan.



Mengurangkan tekanan darah.


Membantu dalam pencegahan penyakit katarak.


Vitamin E boleh meningkatkankesuburan, bukan sahaja wanita malah ia juga menambah pengeluaran air mani  lelaki. Membantu mereka yang mempunyai masalah Low count sperm.


Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, cantik dan lebat


Membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang. 
Vitamin E  juga dikenali sebagai Vitamin cinta kerana membantu merawat  masalah kedinginan suami isteri.


SUMBER
Vitamin E is didapati daripada sumber makanan berikut: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Vitamin E juga boleh didapati daripada beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum.


KEKURANGAN
Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan :
Mudah radang dan odema ( pengumpulan air dalam tisu), pada bayi.
Penuaan kulit sebelum masa.
Rambut gugur
Anemia.

Vita E Complex Sebotol hanya RM 149 untuk 4 bulan
Vita E Complex 30 caps only RM37- Trial pack untuk sebulan 

Pasti ramai yang bertanya mengapa Vit E Shaklee? Saya boleh beli di farmasi shj  brand yang lain kan?
Vitamin E Complex Shaklee mengandungi Selenium sejenis mineral yang bertindak sebagai antioksidan terutama bila bersatu dengan Vitamin E. Boleh baca tentang selenium di sini.

Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack Shaklee untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70~RM100 per set dan free delivery. Boleh isikan borang pesanan di ikon ORDER NOW atau sms kan kepada saya 0196154956. Boleh email saya di admin@redcomelmall.com untuk konsultasi. TQ ^^

0 comments:

Post a Comment