Hamil? Tahniah Mama.

Assalammualaikum dan Hi Semua.

Sewaktu saya bersalin Ogos lepas, Rayan lahir dengan berat 3.25kg. Saya tahu ramai lagi anak orang lain yang lahir besar. Malah lebih besar daripada anak saya pun ada. Tapi kelahiran anak saya yang keempat ni memang berbeza sebab Rayan jauh lebih besar dari abang-abangnya. Tufah, 2.45 kg. Faeiq 2.7kg, Ghaus 2.5kg. Jadi bila dia keluar daripada perut, saya gembira betul, melihat dia yang comel dan tembam dan sihat tubuh badan. Alhamdulillah.


Memang sepanjang tempoh mengandung saya makan vitamin. Yang klinik kesihatan bagi pun makan, yang beli sendiri pun makan. Kenapa? sebab mula2 saya sombong tak mau makan, tapi tak larat sebab asyik keletihan melampau sampai kadang-kadang rasa tak boleh bangun. Jadi doktor pesan, " Makan vitamin ye mamanye..kesian baby nanti tak cukup zat. Nanti mama pun asyik nak pengsan je" Jawab saya, "BAIKLAH"

Ada 2 pakej untuk Ibu Comel yang sebang mengandung your precious little one.

Set Ibu Mengandung | Set Kehamilan  ni ada 2 jenis.
  • Trimester I
  • Trimester II dan III
     
Vitamin-vitamin yang di cadangkan :
  1. Vitalea with Iron
  2. B Complex
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix
  5. ESP/ Mealshake
  6. Omega Guard
    (1) B-Complex - 1 tab daily. Tak perlu ambil acid folic separately, because this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

    (2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi preggies tak perlu ambil obimin lagi.

    (3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.


    (4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.
    (5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya pregges tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.


    (6) OmegaGuard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.

    Untuk jadual pemakanan, boleh emelkan @ sms kepada saya.
    Kelebihan set kehamilan Shaklee ialah anda boleh terus mengamalkan set yang sama sewaktu berpantang, sepanjang tempoh penyusuan malah selepas wear-off, dan ada vitamin2 ini yang anda boleh share dengan anak dan suami, senang cerita seisi keluarga.


0 comments:

Post a Comment